Ako nerobiť virálnu kampaň alebo keď predávate vibrátor v detskom eshope

Home / Online reputačný manažment / Ako nerobiť virálnu kampaň alebo keď predávate vibrátor v detskom eshope

Marketingové snahy predať čo najviac v predvianočnom období niekedy prechádzajú až do praktík, ktoré hraničia s etikou obchodu, zdravým rozumom a zákonite nerobia dobre reputácii danej značky medzi spotrebiteľmi.Krásnym príkladom toho je jeden zo slovenských eshopov na predaj hračiek a detských potrieb.

Určite ste prípad eshopu Kubo Toys zaznamenali, bol toho plný internet ako aj televízne spravodajstvo, nie len u nás ale aj z západných susedov. Pravdepodobne majiteľ eshopu sa rozhodol, že trošku svoj obchodík zviditeľní pomocou virálnej kampane a tak do sekcie “kamaráti do kúpeľa” nastrčil namiesto pestrofarebnej figúrky pre spestrenie kúpanie pre deti od 1. roka obrázok ženského vibrátora.

Samozrejme stránka mala obrovskú návštevnosť, pretože podobné hlúposti sa šíria pomerne rýchlo, ľudia si to zdielali, chytila sa toho televízia, online denníky a o rozruch bolo postarané. Prvý cieľ splnený- návštevnosť sa výrazne zvýšila.

vibratorAle o akú návštevnosť išlo? Ľudia, ktorí sa chceli pozrieť na srandu na internete, ľudia, ktorých vôbec nezaujímal eshop ako taký, ale vibrátor, ktorý v ňom ponúkali. Navyše ak by sa medzi nimi objavili aj rodičia malých detí, myslíte, že by v takom eshope kúpili hračku pre svoje bábätko? Asi ťažko. Dôveryhodnosť takéhoto serveru je totiž veľmi nízka a čo sa týka nakupovania na internete, ľudia dávajú dôraz hlavne na osobné odporúčania, svoje vlastné skúsenosti a meno značky- v tomto prípade obchodu.

Aké meno si asi vybudoval eshop Kubo Toys tým, že medzi detské hračky nechutným spôsobom zakomponoval hračku pre sexuálne uspokojovanie sa? Myslím, že viac úvah ani nie je treba, majiteľ eshopu svoj reputačný manažment nezvládol ani trošku a do budúcnosti mu to podľa mňa veľa radosti z biznisu neprinesie.

Trošku netradičná téma pred Vianocami, uznávame, ale aj tak prajeme všetkým šťastné a veselé a všetko dobré v roku 2011!

Juraj Sasko
Juraj Sasko
Juraj riadi agentúru VISIBILITY a jej projekty. Je podpredseda Asociácie digitálnych marketingových agentúr ADMA, večný optimista, pedant a peace maker.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment