Ako postupne budovať povedomie o značke pre začínajúcu firmu?

Home / Offline reputačný manažment / Ako postupne budovať povedomie o značke pre začínajúcu firmu?

Na blogu Reputation.sk píšeme neustále o povedomí o značke a o tom, že budovať dobré meno je v dnešnej dobe veľmi dôležité, už menej sa ale spomínajú možnosti, ako ľuďom vštepiť do povedomia existenciu nejakej spoločnosti a jej služieb, čo je kameň úrazu pre veľa začínajúcich firiem.

V tomto článku by sme teda zhrnuli niekoľko účinných možností, ako informácie o novej firme rozšíriť nie len vo svojom okolí, ale viac medzi ľudí, pokiaľ možno vrámci našej cielovej skupiny.

Webstránka, blog a sociálne siete

Webová stránka s kvalitným obsahom a pridružené sociálne siete s prípadným blogom (za predpokladu, že máte, viete a môžete o niečo kvalitnom pravideľne písať) sú dobrý štart do budovania povedomia o značke. Veľa firiem rozmýšla podobne, bohužial len málo z nich túto myšlienku aj dotiahne dokonca. Nie je totiž umenie mať stránku a Facebook page, umenie je tento priestor využiť, dostať naň ľudí, komunikovať s nimi a udržať ich.

Networking v našich kruhoch

Networking je hádam najdôležitejšia súčasť biznisu. Bez toho, aby ste nepoznali ľudí, neviete robiť biznis, to aspoň platí pri väčšine prípadov. Networking však neznamená len zoznamovanie sa s potencionálnymi zákazníkmi, treba hlavne spoznávať ľudí v našich kruhoch, z konkurenčných firiem, blogerov, novinárov, jednoducho zo sveta, v ktorom sa pohybujeme a ktorý podmienky pre biznis vytvára.

Networking sa dá robiť jednak virtuálne cez Facebook, blogy či internetové fóra, alebo potom napriamo na konferenciách, workshopoch, neformálnych stretnutiach či iných, častokrát vôbec nesúvisiacich eventoch.

Konferencie a workshopy

Konferencie, semináre a workshopy sú ideálnou cestou, ako zadarmo spropagovať svoju firmu či služby, získať veľa užitočných kontaktov a ešte k tomu aj zaloviť po klientoch. Existujú dve možnosti, ako sa na konferencie dostať v podobe prednášajúceho, formou platenej prednášky alebo ak Vás pozvú ako speakra. Druhá možnosť je samozrejme ideálna a niekedy sa tomu dá dopomôcť cez aktívne dotazovanie sa.

Členstvá, partnerstvá a sponzoring

Byť členom relevantného združenia alebo asociácie vie naozaj pomôcť v budovaní povedomia o značke. Keď k tomu pridáte partnerstvá niekoľkých eventov (nie vždy je podmienkou partnerstva finančný príspevok) a sponzoring zaujímavých udalostí (školské projekty, konferencie, spoločenské udalosti), určite nič nepokazíte, vyhrávajú predsa tí, o ktorých je počuť a ktorých je vidieť.

PR aktivity

Veľa webových portálov a časopisov (aj odborných a tématicky zameraných) je otvorených vzájomnej spolupráci. Pre Vás to znamená možnosť spracovať tému blízku Vášmu biznisu s možnosťou odkazovať na svoju firmu či web a pre weby a časopisy je to užitočný a kvalitný obsah, jednoducho win-win situácia.

Newsletter, webináre a infografiky

Ak už máte vybudovanú základňu fanúšikov, klientov či známych, určite nebude na škodu pripraviť raz za čas newsletter, zaujímavú infografiku prípadne poskytnúť ľuďom webinár zadarmo. Toto všetko sú možnosti, ako spropagovať posolstvo o svojej značke nepriamou formou, komunikovať s okolím a vytvárať vzťah so zákazníkmi.

Juraj Sasko
Juraj Sasko
Juraj riadi agentúru VISIBILITY a jej projekty. Je podpredseda Asociácie digitálnych marketingových agentúr ADMA, večný optimista, pedant a peace maker.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment