Ako postupovať, keď máte problém?

Home / Online reputačný manažment / Ako postupovať, keď máte problém?

Téma pokazenej alebo ohrozonej reputácie je veľmi háklivá. Preto je veľmi dôležité vybrať si partnera, s ktorým sa dá riešiť a zároveň bude zabezpečená diskrétnosť. Ako ale problém popísať a ako vôbec začať s jeho riešením?

V prvom rade treba zachovať chladnú hlavu a nepodliehať panike, či už je to negatívny článok na blogu, internetové fórum, cielená kampaň proti vašej firme či osobe, vždy existuje príčina aj riešenie a tie treba hľadať bez emócií. Zároveň však treba konať veľmi rýchlo, lebo internet dokáže byť nebezpečný, čo sa šírenia informácií týka.

Prvý krok by mala byť určite analýza rozsahu hrozieb na internete. To, že ste našli jeden negatívny výsledok neznamená, že ich nie je viac. Pozrite sa aj na zdielania na sociálnych sieťach, prípadne použite Google či iný vyhľadávač v reálnom čase. Sledujte spojistosti a nájdite tak všetky zdroje negatívnych príspevkov.

Keď už máme identifikovaný zdroj, treba hľadať príčinu. Môžeme si za to sami? Alebo sa po internete šíria nepravdy? Alebo to robí niekto zámerne? Všetky skutočnosti pomôžu agentúre vyriešiť problém za Vás čo najlepšie.

Okrem toho je potrebné určiť si ciele a metriky úspechu. Pri negatívnych výsledkoch na Google sú to väčšinou pozície, pri článkoch na portáloch, blogoch alebo príspevkoch na sociálnych sieťach ide skôr o ich dosah respektíve zamedzenie šírenia sa. Tiež je potrebné určiť si objem a rozsah komunikácie, budete to zabezpečovať sami cez PR a komentáre, alebo to zabezpečí za Vás agentúra? Ak má komunikáciu na internete zobrať do vlastných rúk agentúra, na ktoré otázky a témy môže odpoveď, na ktoré nesmie? Toto všetko má vplyv na konečný výsledok a riešenie Vásho problému.

Juraj Sasko
Juraj Sasko
Juraj riadi agentúru VISIBILITY a jej projekty. Je podpredseda Asociácie digitálnych marketingových agentúr ADMA, večný optimista, pedant a peace maker.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment