O monitoringu internetu, jeho výhodách a nevyhnutnosti v dnešnej dobe, sme na blogu Reputation.sk už písali niekoľkokrát. Bez toho, aby ste vedeli, čo sa o Vašej značke, konkurencii či trhu na internete hovorí a aký je vlastne názor ľudí, nemôžete správne reagovať a komunikovať.
Nástrojov na monitoring internetu, blogov, internetových fór a spravodajských portálov je niekoľko desiatok, väčšinou sa však jedná skôr o preventívne riešenie. Reálny problém vzniká až vtedy, keď sa niekde objaví negatívna zmienka o Vašej značke a na stránku Vám z takéhoto zdroja začnú prichádzať návštevy. A práve na to je ideálny niektorý z nástrojov webovej analytiky.
Asi najpoužívanejší je samozrejme Google Analytics, kde Vám stačí pravideľne sledovať sekciu zdroje návštev, položku referrals- dozviete sa podrobnosti o stránkach, ktoré na Váš web priamo odkazujú čím získavate návštevnosť. Máte tak prehľad o weboch, kde sa o Vás píše alebo minimálne na Vás odkazujú späť, čo je veľmi dôležitá informácia, keď sa bavíme o odhaľovaní nových, potencionálnych hrozieb pre reputáciu značky.