Na Slovensku pomaly ale isto utícha veľká korupčná kauza známa pod názvom Gorila. Na blogu Reputation.sk sa vôbec nebudeme zaoberať dôvodmi či analýzou tohto prípadu, na to sú tu iné stránky a médiá. Skôr sa pozrieme na to, čo mediálny kauza v takomto rozsahu znamenala pre online prostredie.
Pochopiteľne najviac v pozitívnom slova zmysle získal z celého mediálneho haló internetový obchod Gorila.sk. Slovo “Gorila” sa vo voľnej zhode (akákoľvek hladaná fráza obsahujúca slovo Gorila) totiž na Google.sk vyhľadáva mesačne až 110tisíckrát, v presnej zhode (iba slovo Gorila) je to až 33100krát.
Veľmi zaujímavé čísla dostaneme aj pri pohľade na mesačné výkazy vyhľadávanosti na Google.sk:
Slovo |
Feb 12 |
Jan 12 |
Dec 11 |
Nov 11 |
Oct 11 |
Sep 11 |
Aug 11 |
gorila |
368000 |
673000 |
74000 |
49500 |
33100 |
27100 |
27100 |
[gorila] |
74000 |
165000 |
40500 |
27100 |
14800 |
14800 |
12100 |
Priemerná mesačná vyhľadávanosť vo voľnej zhode išla teda s medializáciou kauzy hore z cca 30tisíc na viac ako pol milióna hľadaní, počas Januára 2012 to bolo neuveriteľných 673tisíc (165tisíc v presnej zhode).
A kedže výsledky vo vyhľadávaní na Google.sk vyzerajú asi takto:
Je jasné, že pre eshop Gorila.sk mala z hľadiska návštevnosti z vyhľadávania táto kauza extrémne veľký prínos. A nemôžeme ani povedať, že v negatívnom slova zmysle, pretože samotná kauza Gorila síce bola spájaná s korupciou a negatívnymi emóciami, s eshopom Gorila.sk však nemala vôbec nič spoločné a keď sa ľudia na tento web preklikli, veľmi rýchlo zistili, že to nie je to čo hľadajú, ale minimálne získali vedomosť o tom, že nejaký internetový obchod s týmto názvom existuje, v ideálnom prípade ich aj zaujala ponuka a pokračovali ďalej na tejto stránke.
Gorila.sk sa asi nebude dlho tešiť zo zvýšenej vyhľadávanosti, kedže nastolený trend pomaly ale isto klesá, určite to však pre nich bola výborná online kampaň úplne zadarmo..