Čo priniesla kauza Gorila vo svete internetu?

Home / Novinky / Čo priniesla kauza Gorila vo svete internetu?

Na Slovensku pomaly ale isto utícha veľká korupčná kauza známa pod názvom Gorila.  Na blogu Reputation.sk sa vôbec nebudeme zaoberať dôvodmi či analýzou tohto prípadu, na to sú tu iné stránky a médiá. Skôr sa pozrieme na to, čo mediálny kauza v takomto rozsahu znamenala pre online prostredie.

Pochopiteľne najviac v pozitívnom slova zmysle získal z celého mediálneho haló internetový obchod Gorila.sk. Slovo “Gorila” sa vo voľnej zhode (akákoľvek hladaná fráza obsahujúca slovo Gorila) totiž na Google.sk vyhľadáva mesačne až 110tisíckrát, v presnej zhode (iba slovo Gorila) je to až 33100krát.

Veľmi zaujímavé čísla dostaneme aj pri pohľade na mesačné výkazy vyhľadávanosti na Google.sk:

Slovo
Feb 12
Jan 12
Dec 11
Nov 11
Oct 11
Sep 11
Aug 11
gorila
368000
673000
74000
49500
33100
27100
27100
[gorila]
74000
165000
40500
27100
14800
14800
12100

Priemerná mesačná vyhľadávanosť vo voľnej zhode išla teda s medializáciou kauzy hore z cca 30tisíc na viac ako pol milióna hľadaní, počas Januára 2012 to bolo neuveriteľných 673tisíc (165tisíc v presnej zhode).

A kedže výsledky vo vyhľadávaní na Google.sk vyzerajú asi takto:

Je jasné, že pre eshop Gorila.sk mala z hľadiska návštevnosti z vyhľadávania táto kauza extrémne veľký prínos. A nemôžeme ani povedať, že v negatívnom slova zmysle, pretože samotná kauza Gorila síce bola spájaná s korupciou a negatívnymi emóciami, s eshopom Gorila.sk však nemala vôbec nič spoločné a keď sa ľudia na tento web preklikli, veľmi rýchlo zistili, že to nie je to čo hľadajú, ale minimálne získali vedomosť o tom, že nejaký internetový obchod s týmto názvom existuje, v ideálnom prípade ich aj zaujala ponuka a pokračovali ďalej na tejto stránke.

Gorila.sk sa asi nebude dlho tešiť zo zvýšenej vyhľadávanosti, kedže nastolený trend pomaly ale isto klesá, určite to však pre nich bola výborná online kampaň úplne zadarmo..

Juraj Sasko
Juraj Sasko
Juraj riadi agentúru VISIBILITY a jej projekty. Je podpredseda Asociácie digitálnych marketingových agentúr ADMA, večný optimista, pedant a peace maker.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment