Falošné profily, príbehy a obhajoba na internete

Home / Online reputačný manažment / Falošné profily, príbehy a obhajoba na internete

Stretávame sa s tým neustále. Falošné príbehy, videá, fotografie, profily alebo fiktívne osoby, ktoré sú vytvorené len za jediným účelom, robiť reklamu nejakému produktu či službe alebo obhajovať tento produkt/službu/osobu na internete, ak vznikla negatívna diskusia.

Internet je anonymný, pokiaľ svoje informácie neposkytnete dobrovoľne niektorej online službe. A práve anonymitu a neosobnosť využívajú mnohí marketéry pre propagačné účely. Na tom by nebolo nič zlé, problém skôr môže nastať vtedy, ak sa fiktívne príbehy alebo osoby použijú na obhajobu pri nejakej negatívnej kauze, ktorá vznikla a šírila sa cez internet.

Veľmi typickým príkladom je argumentácia na internetových fórach alebo negatívne ladených blogových príspevkoch od osôb, ktorých správanie sa a ochota “biť sa” za nejakú značku je až príliš okatá a normálne zmýšlajucí človek si o celej situácii dokáže vytvoriť svoj názor.

Stretli sme sa s tým v prípade českého rádia Evropa 2, keď na Facebook fanpage obhajovali správanie rádia a Leoša Mareša (ktorý bol predtým opitý v živom vysielaní) podozrivé profily ľudí bez priateľov, fotiek a žiadnych iných online aktivít. Podobný prípad zaznamenala aj česká politická scéna, keď strana Věci Verejné ovplyvňovala internetové diskusie vo svoj prospech. Takýchto prípadov je samozrejme veľmi vela a ich spoločným znakom je okrem nekalosti a podvodu aj to, že skôr či neskôr sa na ne prišlo, medializovalo sa to a predmetné subjekty z toho vyšli s dosť pokazenou reputáciou, preto znie otázka, stálo im to za to? Stojí Vám to za to?

Juraj Sasko
Juraj Sasko
Juraj riadi agentúru VISIBILITY a jej projekty. Je podpredseda Asociácie digitálnych marketingových agentúr ADMA, večný optimista, pedant a peace maker.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment