Google a jeho využitie pre online monitoring

Home / Online reputačný manažment / Google a jeho využitie pre online monitoring

O online monitoringu sme už na blogu Reputation.sk písali niekoľkokrát, jednak sme si zhrnuli použiteľné nástroje pre online monitoring pre slovenský trh a taktiež sme uverejnili ďalšie tooly pre monitoring značky a zmienok o značkách na internete. Niekedy však postačuje samotný Google pre všeobecný prehľad o tom, čo sa o nás na internete píše..

Google je veľmi dobrý nástroj pre vyhľadávanie, tak prečo ho nevyužiť aj pre potreby online reputačného manažmentu a monitoringu? Ak máte online aktivity (alebo aj offline) presahujúce naše hranice, tak po anglicky by ste mohli skúsiť hladať nasledujúce variácie:

  • “like” + [názov vašej značky]
  • “love” + [funkciu ktorú ponúkate]
  • “I wish” + [funkciu ktorú ponúkate]
  • “sucks” + [autor alebo bloger na stránkach vašej konkurencie]
  • “hate” + [názov značky alebo služby vašej konkurencie]

Samozrejme kombinácií je veľké množstvo a ich použitie závisí hlavne od toho, čo chcete monitorovať a čo má byť výstupom tohto monitoringu, či je to potreba zistiť názory na vašu značku, produkt alebo službu, prípadne sa chcete dozvedieť viac o trhu, konkurencii a vašich zákazníkoch a ich potrebách.

Pri vyhľadávaní na Google.sk sa treba pohrať hlavne so slovíčkami:

  • milujem
  • páči sa mi
  • nenávidím
  • nespokojnosť
  • spokojnosť
  • uznávam
  • hrozné
  • nikdy viac
  • ďakujem

Odporúčame si pozrieť internetové fóra, blogy alebo sťažnosti na internete a analyzovať najpoužívanejšie kľúčové slová, ktoré ľudia používajú v spojení s vyjadrovaním svojho názoru na nejakú značku, produkt alebo službu a potom hladať tieto kombinácie pri použití svojich slov. Nezostávajte len pri prvých desiatich výsledkoch, tie sú síce priamo na Google najviac vidieť, ale práve výsledok, ktorý sa nachádza niekde na 30. mieste sa možno zobrazuje veľmi vysoko pri zadaní inej kľúčovej frázy alebo má inak vysokú čítanosť či interakciu čitateľov. Preto nepodceňujte ani ten najposlednejší výsledok! Nemuselo by sa to do budúcnosti vyplatiť.

Juraj Sasko
Juraj Sasko
Juraj riadi agentúru VISIBILITY a jej projekty. Je podpredseda Asociácie digitálnych marketingových agentúr ADMA, večný optimista, pedant a peace maker.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment