Google Suggest a reputačný manažment

Home / Online reputačný manažment / Google Suggest a reputačný manažment

Vyhľadávač Google má v našich končinách majoritný podieľ na trhu vyhľadávačov, teda zameriavať sa na iný vyhľadávač ani nemá zmysel. Jednou z jeho funkcií pri vyhľadávaní je takzvaný Google Suggest, teda akýsi našepkávač možných relevantných kľúčových slov pre vyhľadávanie. A práve ten môže robiť “neplechu” pri reputácii značky.

V reálnom čase ako niečo vpisujete do políčka pre vyhľadávanie, Vám Google automaticky ponúka frázy, ktoré si myslí, že sú pre Vás relevantné a mohli by ste ich chcieť hľadať. Tieto návrhy sa generujú na základe algoritmu, ktorý berie do úvahy vyhľadávanosť fráz, ktoré obsahujú Vaše kľúčové slovo, inými ľuďmi ako aj históriu Vašich hľadaní v prípade, že ste prihlásený do Google účtu.

Nie vždy sú však Googlom generované návrhy pozitívne, čo môže škodiť značkám alebo osobám, ktorým na reputácií záleží a v horšom prípade, dané návrhy ešte k tomu nereprezentujú reálny stav výsledkov. Ľudia totiž majú pri vyhľadávaní tendenciu kliknúť na negatívne výsledky oveľa viac, ako je to pri pozitívnych, preto ak im v spojení s názvom firmy alebo menom osoby vybehne niečo negatívne, určite sa budú chcieť pozrieť aj na výsledky. A nezáleží na tom, že iba jeden zo sto výsledkov o Vás je negatívny, ak im totiž Google Suggest poskytne práve ten, budete mať ťažkú úlohu presvedčiť danú osobu o opaku.

Pre ilustráciu jeden screen z Google Suggest na Google.sk:

Dá sa s tým ale niečo robiť? Google síce generuje návrhy automaticky na základe algoritmu, ale tento algoritmus berie podnety z dát na internete a dáta na internete (výsledky) aj ponúka svojim užívateľom. To znamená, že buď ovplyvníme vstupné informácie (čo môže byť ťažké, kedže nevieme oplvyvniť správanie sa ľudí na internete pri vyhľadávaní) alebo tie výstupné. V praxi to znamená modifikáciu existujúceho obsahu alebo tvorbu nového tak, aby sa na navrhované negatívne frázy tento obsah zobrazoval na popredných miestach vo vyhľadávaní a nebol vlastne ani tak negatívny, ako sa na prvý pohľad zdá (kedže sme ho vytvorili my za účelom potlačiť negatívne výsledky).

Tu je už ale potrebná znalosť optimalizácie pre vyhľadávače, čo je proces zdĺhavý a častokrát aj časovo náročný (podľa počtu negatívnych výsledkov a cieloch pri ich potlačovaní).

Juraj Sasko
Juraj Sasko
Juraj riadi agentúru VISIBILITY a jej projekty. Je podpredseda Asociácie digitálnych marketingových agentúr ADMA, večný optimista, pedant a peace maker.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment