Hodnota značky na trhu je častokrát oveľa viac ako kapitál alebo číslo na bankovom výpise. Nebolo to však vždy tak. Pred 40 rokmi bola hodnota spoločností väčšinou uložená v peniazoch, keď to takto laicky môžeme napísať, dnes sa situácia o veľký kus zmenila a hodnota spoločnosti je hlavne v trhovej hodnote značky.
Takzvané book-to-market ratio je všeobecne zaužívaný vzorec porovnávajúci účtovnú hodnotu firmy s jej trhovou hodnotou. A práve tento pomer hovorí veľa o tom, ako je dôležité budovať dobré meno spoločnosti a jej značku.
V roku 1962 mala priemerná spoločnosť až 62% hodnoty vo fyzickom kapitále, toto číslo postupne klesalo, v 1992 to bolo už len 32% a v roku 2000 dokonca len 20%. Rebríčkov, ktoré hodnotia značky podľa trhových hodnôt je hneď niekoľko, z najznámejších by sme mohli spomenúť:
Celková hodnota značky na trhu (market value) je teda súčet finančného kapitálu s ďalšími hodnotami nefinančného charakteru, ako napríklad ľudské zdroje a kapitál (zamestnanci), štrukturálny a organizačný kapitál či všeobecné povedomie o značke, jej rozšírenie na trhoch a trhové podiely.
Pre porovnanie, ako môže v reále vyzerať book-to-market ratio alebo ak chcete obrátený pomer market-to-book ratio, tak napríklad spoločnosť Dell ho mala pred pár rokmi 17,5, farmaceutická spoločnosť Pfizer 18,2. V roku 1999 bolo iba 6,6% trhovej hodnoty spoločnosti Coca-Cola v účtovnej hodnote.
Spomenuli sme si už rebríčky hodnôt značiek v globálnom merítku, niečo podobné existuje aj čo sa reputácie týka, takéto rebríčky sa nazývajú reputačné indexy a je ich tiež niekoľko, napríklad: