Hrajte podľa pravidiel na Facebooku

Home / Online reputačný manažment / Hrajte podľa pravidiel na Facebooku

Facebook je v dnešnej dobe asi najskloňovanejší názov na internete. Kto nie je na Facebooku ako keby neexistoval a pochopiteľne sa tam presunuli aj firmy a ich komunikačné aktivity. Pozor však na súťaže, tie môžu byť v prostredí Facebooku niekedy zradné.

Veľa firiem za účelom získania nových fanúšikov alebo vrámci komunikácie s existujúcimi, usporadúva rôzne súťaže, čo je na internete prirodzené. Problém však môže nastať vtedy, keď sa rozhodnete usporiadať súťaž priamo na Facebooku. Ten má totiž veľké množstvo pravidiel a zákazov, ktoré treba v takomto prípade rešpektovať, v opačnom prípade Vám hrozí zrušenie súťaže, vymazanie stránky a  podobné sankcie. Darmo, ak sa hráte na cudzom piesočku, treba sa prispôsobiť.

Oficiálne sa môžu súťaže cez Facebook organizovať len pomocou aplikácií, teda žiadne Lajkujte a vyhrajte alebo zdielajte a potom budeme žrebovať. Je jasné, že sa dá takto nachytať alebo zlákať viac ľudí (pretože je to pre nich jednoduchšie ako spúšťať nejakú aplikáciu), ale ak Vám na to príde Facebook (väčšinou vďaka užívateľom, ktorí takéto aktivity reportujú), určite to neostane bez následkov.

Niekedy je veľmi ťažké splniť stopercentne všetky pravidlá, pretože je ich naozaj dosť a navyše ich Facebook často a nepravideľne mení, ale ak to myslíte s budovaním značky a komunikovaním so svojimi zákazníkmi cez internet vážne, určite sa nepúšťajte do nepremyslených alebo narýchlo zbúchaných súťaží na Facebooku. Jednak Vás to môže príst draho a dosť často si takéto súťaže získajú veľké množstvo negatívnych komentárov a publicity na blogoch či fórach.

Užitočné odkazy:

Juraj Sasko
Juraj Sasko
Juraj riadi agentúru VISIBILITY a jej projekty. Je podpredseda Asociácie digitálnych marketingových agentúr ADMA, večný optimista, pedant a peace maker.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment