Hrozby internetu pre Vašu značku

Home / Online reputačný manažment / Hrozby internetu pre Vašu značku

Internet je fenomén, ktorý úplne ovládol naše životy, či už súkromné ako aj pracovné. Firmy postupne presúvajú svoje aktivity online, budujú si svoje služby, produkty a na značku častokrát neostáva čas.

A je pritom úplne jedno, či podnikáte na internete, alebo máte kamenný biznis. Internet sa Vás týka či chcete alebo nie, pretože ľudia- vaši potencionálni klienti, zákazníci či nepriatelia sú na internete, žijú tam, komunikujú, zdieľajú a ovplyvňujú.

Takže už dávno neplatí odpoveď “ja nemám ani len web, mne sa neoplatí uvažovať nad reputáciou značky na internete“, pretože by to bola jednoducho hlúposť. Internet a hlavne ľudia žijú v symbióze s offline svetom, čo v konečnom dôsledku prináša nové riziká pre značku a jej reputáciu.

Ľudia sú odjakživa komunikatívne typy (teda aspoň väčšina z nich) a okrem typických tém sa veľmi radi rozprávajú o svojich skúsenostiach, radia a odporúčajú si. Služby, firmy, produkty, to všetko sa diskutuje a názor sa podáva ďalej. S internetom niekoľkonásobne rýchlepšie a práve tu je jeho veľký potenciál ale aj riziko.

Ak je totiž niekto spokojný s Vašou firmou, vie o tom napísať do statusu na Facebooku, tweetovať, napísať blog či dokonca zavesiť video na YouTube. A zvesť o jeho spokojnosti sa šíri medzi jeho priateľov, followerov, odoberateľov RSS.. Môžu to byť desiatky ľudí, stovky, niekedy tisíce a viac. Lenže presne rovnako, dokonca ešte intenzívnejšie to funguje aj pri negatívnej skúsenosti a je to proces, ktorý sa len ťažko zastavuje, preto je oveľa múdrejšie mu predchádzať ako potom plakať nad rozliatym mliekom

Budujte a chránťe si svoju značku, to je to najdôležitejšie v podnikaní!

Juraj Sasko
Juraj Sasko
Juraj riadi agentúru VISIBILITY a jej projekty. Je podpredseda Asociácie digitálnych marketingových agentúr ADMA, večný optimista, pedant a peace maker.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment