J.C. Penney a ich SEO

Home / Online reputačný manažment / J.C. Penney a ich SEO

Internetový marketing a hlavne SEO majú veľa dočinenia aj so samotným online reputačným manažmentom. Jednak regresívne SEO slúži na zbavovanie sa nežiadúcich výsledkov vo vyhľadávaní, na druhú stranu zbabrané SEO môže negatívne ovplyvniť značku a jej reputáciu. A práve o druhej možnosti bude tento článok.

Na partnerskom blogu BE VISIBLE! včera vyšiel článok o tom, ako sa dá robiť budovanie spätných odkazov zle, respektíve ako je potrebné budovať kvalitné a relevantné spätné odkazy.

Keby si tento článok prečítala New Yorská SEO firma SearchDex, ktorá robila optimalizáciu webu jcpenney.com, asi by trošku zmenila taktiku. Celý problém totiž vznikol tak, že firma SearchDex generovala obrovský počet nekvalitných a nerelevantných spätných odkazov pre web JC Penney, čo Google ale dlhú dobu vôbec nevadilo, ba naopak, web jcpenney.com sa zobrazoval na popredných pozíciách na rôzne všeobecné aj long tailové frázy a všetci boli spokojní.

Idilku ideálne optimalizovaného webu ale prerušil David Segal, reportér New York Times, ktorý pochybné praktiky SearchDex odhalil a napísal o nich. A vtedy sa o celú vec začal zaujímať aj samotný Google, ktorý zasiahol a manuálne znížil globálne ranking pre web jcpenney.com. O celej kauze sa dozvedeli i ďalšie médiá, blogeri a škandál bol na svete. Spolupráca so spoločnosťou SearchDex bola okamžite ukončená a odevný gigant J.C. Penney mohol začať s optimalizáciou svojho webu od nuly.

Google nemá problém penalizovať veľké spoločnosti a ich weby, dôkazov z minulosti je viacero, asi najznámejší je prípad penalizácie webu BMW kvôli používaniu spamových praktík. Hold, Google sa snaží udržať si objektívnosť a vysokú relevantnosť, ide predsa o jeho dobré meno a imidž spoľahlivého vyhľadávača, preto ani veľkým firmám sa neoplatí ísť proti pravidlám, lebo môžu dopadnúť podobne ako BMW či J.C. Penney.

Juraj Sasko
Juraj Sasko
Juraj riadi agentúru VISIBILITY a jej projekty. Je podpredseda Asociácie digitálnych marketingových agentúr ADMA, večný optimista, pedant a peace maker.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment