Finále Amerického Super Bowlu je bezpochyby udalosťou roka pre reklamný svet, sekunda reklamného priestoru počas prenosu už prekročila 100 tisíc dolárov, spoločnosti sa trhajú o to, ktorá predvedie vtipnejšiu a kreatívnejšiu reklamu, nie všetkým to však tento rok vyšlo.
Americká spoločnosť Groupon- najväčší svetový server pre skupinové nakupovanie, sa rozhodol pre vtipný, ale provokatívny 30 sekundový spot, ktorý rozdelil ľudí na dva tábory. Bohužial pre Groupon, viac ľudí sa nachádza v skupine proti reklame a drevo do ohňa ešte pridáva samotný riaditeľ Grouponu, ktorý sa nie a nie ospravedlniť.
Najprv si ale pozrite reklamu, o ktorej je reč:
Podstata problému možno ani tak nie je v reklame, ktorá pobúrila verejnosť, ale v reakciách Andrewa Masona, ktorý nie a nie priznať vinu. Namiesto toho sa snaží stále dookola presviedčať verejnosť, že reklama bola myslená dobre, že aj Grouponu ide o dobro Tibetu, že aj Groupon sa zapája do aktivít podporujúcich Tiber, Greenpleace a iné dobročinné organizácie, no tak očakávané slovíčko “prepáčte” alebo “ospravedlňujeme sa” stále neprišlo.
Kontroverzná reklama a reakciu na ňu určite priniesli Grouponu veľký priestor v médiách, otázne ale je, či sa im to z dlhodobého hladiska vyplatí.