Neoficiálne stránky firiem a internetové komunity fanúšikov

Home / Online reputačný manažment / Neoficiálne stránky firiem a internetové komunity fanúšikov

Známy firmy a ich značky majú väčšinou okolo seba komunity ľudí, či už fanúšikov ale samozrejme sa môžu objaviť aj odporcovia. Snom každej značky sú prirodzené fanúšikovské komunity, ktoré sa vytvorili preto, že ľudia majú určitý vzťah a teda pocity k produktu alebo službe- jednoducho povedané ideálny stav z hľadiska reputačného manažmentu.

Nie všetky firmy majú však rovnaký názor. Veľmi nepochopiteľne sa niektoré spoločnosti snažia bojovať proti takýmto komunitám namiesto toho, aby sa k nim pridali alebo ich ešte viac podporovali.

Ale uveďme si konkrétny príklad. Jeden milovník kaviarní Starbucks v Českej republike miluje kávu, ktorú tam popíja každý deň tak veľmi, že sa rozhodol založiť blog pod názvom Dobré kavárny s podtitulom neoficálne stránky fanúšikov Starbucks. Na tomto blogu pravideľne informuje o novinkách, o svojich skúsenostiach a dáva ľuďom odporúčania na kávu či iné produkty.

Jedného dňa obdržal oznámenie z právnickej kancelárie a čuduj sa svete, zastupujúcej spoločnosť Starbucks. Žiadajú ho o okamžité stiahnutie loga a všetkých materiálov týkajúcich sa Starbucks, inak budú musieť podniknúť ďalšie právne kroky.

Ako by som takéto konanie v krátkosti zhrnul? Hlúpe, primitívne a hlavne kontraproduktívne. To čo si firma buduje dlhé roky- spokojných fanúšikov, idú teraz odrovnať právnickými žvástami. Namiesto toho, aby firma Starbucks podporila konanie majitela blogu, ide ho zastrašovať. Samozrejme chápeme, že nechcú, aby sa ich logo používalo voľne na internete, ľudia by si mohli začať mýliť oficálne stránky s tými neoficiálnymi, ale aj toto sa dá vyriešiť priateľsky, s rozumom a bez konfliktu. Asi by sa mal Starbucks trošku zamyslieť..

Juraj Sasko
Juraj Sasko
Juraj riadi agentúru VISIBILITY a jej projekty. Je podpredseda Asociácie digitálnych marketingových agentúr ADMA, večný optimista, pedant a peace maker.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment