Nepochopiteľný ťah Bank of America

Home / Online reputačný manažment / Nepochopiteľný ťah Bank of America

Online reputačný manažment máva veľa podôb, od monitoringu, cez komunikáciu s ľuďmi, optimalizáciu vnútorných procesov vo firme až po krízové riešenie existujúcich problémov. Bank of America nám ukázala aj ďalší spôsob, preventívne kupovanie hanlivých domén.

Všetko sa to začalo ešte v Decembri, kedy zakladateľ portálu WikiLeaks Julian Assange vyhlásil, že má dostatok dôkazov na to, aby prinútil odstúpiť vedenie hlavnej americkej banky. WikiLeaks vraj disponuje obrovských množstvom interných dokumentov a emailov banky. Viditeľne Bank of America “pustila do gatí” a pre mňa dosť nepochopiteľne začala skupovať stovky internetových domén, ktoré tvorili kombináciu mena niektorého z vrcholových manažérov a členov predstavenstva banky a hanlivých slov ako napríklad blows či sucks.

Banka, respektíve niekto iný po nariadení od banky, zaregistroval stovky rôznych variácií takýchto domén. Pri množstve osôb, ktorých sa to týka, hanlivých slov, ktoré sa dajú použiť a možných kombináciách, ktoré sa tak dajú vytvoriť, som si nie veľmi istý, či im registrácia stoviek domén nejakým spôsobom pomohla eliminovať problém, ktorý si vlastne sami vytvorili. A takýmto podozrivým krokom akým registrácia stoviek domén podľa určitého kľúča je, len zbytočne upriamili ešte viac pozornosti na informácie, ktoré má WikiLeaks proti banke. Ak sa totiž niekto rozhodne, že si zaregistruje doménu namierenú proti tejto banke alebo niektorému z jej manažérov a začne na naje budovať obsah, nič mu v tom nezabráni a v konečnom dôsledku nejde ani tak o názov domény ako o obsah na nej.

Juraj Sasko
Juraj Sasko
Juraj riadi agentúru VISIBILITY a jej projekty. Je podpredseda Asociácie digitálnych marketingových agentúr ADMA, večný optimista, pedant a peace maker.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment