Vo svete ochrany a budovania dobrého mena a značky sa neustále niečo deje. Objavujú sa nové kauzy, prípady krízovej komunikácie či úspešné novovybudované značky a preto aj na blogu Reputation.sk by sme chceli priniesť krátky prehľad najnovších udalostí.
Rebríček 2012 BrandZ top 100
Americká spoločnosť MillwardBrown uverejnila nedávno zaujímavý rebriček top 100 značiek. V 15MB PDF si môžete pozrieť podrobný rebríček značiek podľa ich aktuálnej hodnoty, kde je vidieť, že veľa spoločností stratilo svoje pozície z minulosti hlavne kvôli finančným problémom. V aktuálnom rebríčku vedie Apple pred IBM a Google, Facebook sa nachádza na 19. priečke. MillwardBrown pripravili k celému rebríčku aj zaujímavú infografiku.
2011 Brand Power Rankings Report
Iný rebríček reputácie značiek zostavila spoločnosť CoreBrand, ktorá spravila prieskum medzi 10tisíc respondentami, ktorých sa pýtali na ich obľúbené značky, osobné pocity a názor na spoločnosti a výsledok z prieskumu si môžete stiahnuť v PDF súbore:
Pre Američanom je najsympatickejší obchod AMAZON
Agentúra Brodeur Partners spravila prieskum medzi 2000 nakupujúcimi Američanmi, ktorých sa pýtala na ich názor a pocity ohľadom obchodných reťazcov v USA. Najlepšie z toho vzišiel internetový gigant Amazon:
Briti majú najradšej Rolls-Royce
The Reputation inštitút sa pýtal 35tisíc ľudí v UK na názor, pocity a reputáciu britských značiek, víťazom sa stala Rolls-Royce Group pred Dyson a Alliance Boots. Celý report je k nahliadnutiu na stránkach inštitútu. Top 10 značiek zoradených podľa RepTrak Pulse skóre:
- Rolls-Royce Group 84.03
- Dyson 83.67
- Alliance Boots 83.61
- Marks & Spencer Group 82.18
- John Lewis Partnership 81.82
- Jaguar/Land Rover 80.35
- Mothercare 79.94
- Selfridges 79.05
- William Grant & Sons 78.99
- Specsavers 78.89