Nový algoritmus Google je z hľadiska reputácie rizikovejší

Home / Online reputačný manažment / Nový algoritmus Google je z hľadiska reputácie rizikovejší

Na agentúrnom blogu VISIBILITY sme písali o novom algoritme vyhľadávače Google (respektíve jeho aktualizovanej verzii), ktorý je zameraný na to, aby zobrazoval čo najčerstvejšie výsledky a tým poskytoval ľuďom ešte relevantnejšie stránky. Z hľadiska online reputácie to však môže predstavovať zvýšené riziko pre každého.

Poznáte to veľmi dobre, počas hokejových majstrovstiev sveta ak hľadáte na Google slovíčko hokej, najradšej by ste tam videli výsledky súvisiace práve s týmto podujatím a podobných situácií by sme našli stovky. Ľudia majú radi aktuálny a relevantný obsah, ak hľadáte slovíčko olympíjske hry, pravdepodobne Vás nezaujímajú hry v roku 1964, ale tie posledné alebo nadchádzajúce. A tento fakt si dobre uvedomuje aj Google, ktorý len prednedávnom uviedol update svojho algoritmu, ktorý podľa zástupcov tejto firmy, ovplyvní cca 35% všetkých vyhľadávaní a ich výsledkov.

Problém však nástáva pri krízových situáciách z hľadiska reputačného manažmentu, kedy v niekoľkých online médiách výjde pre Vás negatívna správa a práve ta sa dostane do popredia výsledkov, čo môže byť dosť veľký problém, kedže spravodajské portály a niektoré blogy mali už predtým dosť veľkú silu vrámci vyhladávania.

Je preto ešte viac dôležité budovať a starať sa o online reputáciu kontinuálne od začiatku a nie len riešiť už vzniknuté krízové situácie, lebo ich odstraňovanie bude v budúcnosti čoraz viac náročné..

Juraj Sasko
Juraj Sasko
Juraj riadi agentúru VISIBILITY a jej projekty. Je podpredseda Asociácie digitálnych marketingových agentúr ADMA, večný optimista, pedant a peace maker.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment