
V roku 2010, keď vznikol projekt Reputation.sk, sme pripravili zaujímavý report online reputácie slovenských firiem. Po jeho úspechu sme sa rozhodli urobiť aktualizáciu celého výskumu a uverejniť porovnanie rokov 2010-2013.
Povedomie o potrebe dbať na online reputáciu značky sa za posledné roky zlepšilo. Firmy začali riešiť aktívnejšie online marketing a komunikáciu cez rôzne online kanály a prirodzene ich zaujíma aj to, čo si ľudia myslia, či sa o svoj názor podelia s priateľmi a aké výsledky následne zobrazuje vyhľadávač Google. Ten dokáže hrať veľmi dôležitú rolu pri výbere eshopu alebo dodávateľa nejakej služby, hlavne keď je konkurencia vysoká.
Stále viac ľudí si najprv vyhľadá názory a recenzie a až následne nakúpi alebo vyberie favorita. No a problém vzniká, keď sa po zadaní názvu spoločnosti, vykotúľajú vo výsledkoch vyhľadávanie negatívne zmienky, ktoré prirodzene priťahujú pozornosť hľadajúcich. Celý report si môžete stiahnuť v PDF (600Kb):