Portály, na ktoré si radšej dávajte pozor

Home / Online reputačný manažment / Portály, na ktoré si radšej dávajte pozor

V článku Šesť dôvodov, prečo začať s online monitoringom sme si vysvetlili dôležitosť monitorovania internetu z pohľadu ochrany dobrého mena či sledovania trendov. V tomto článku si povieme o hodnotiacich portáloch, ktorých sledovanie by ste mali zaradiť medzi bežné aktivity. Vďaka tomu možno objavíte zaujímavé informácie nielen o sebe, ale aj o konkurencii.

Čo sú hodnotiace portály a prečo si na ne dávať pozor?

Hodnotiaci portál je miesto, vďaka ktorému získate prehľad o konkurencii ale aj o kvalite vlastných služieb či produktov. Na portáloch nájdete názory zákazníkov (a nielen tých), vďaka ktorým môžete svoje služby alebo produkty vylepšiť alebo získať nové inšpirácie. V neposlednom rade môžete zachrániť svoje dobré meno a včas odhaliť prichádzajúcu krízu. Napríklad, ak vás na internete ohovára váš bývalý zamestnanec…

Ako nájdem hodnotiace portály?

Predstavím vám dva spôsoby, ako odhaliť portály a nájsť cenné informácie.

1. Oblasť pôsobenia

Prvým krokom je zadefinovanie oblasti pôsobenia a k tomu prispôsobenie hľadaných výrazov. Uvedieme si pár príkladov.

Príklady hľadaných fráz z oblasti zdravotníctva:

„hodnotenia lekárov”
„dobrý lekár”
„hľadám lekára”

Vďaka týmto frázam nájdete niekoľko silných portálov, ktoré majú po zadaní kľúčových slov vysokú pozíciu vo vyhľadávaní, ako napríklad:

Lekar.sk – portál orientujúci sa na hodnotenie lekárov a zdravotných zariadení. Po zadaní mena, lokality alebo špecializácie nájdete percentuálne hodnotenie ako aj komentáre pacientov na vyše 30 tisíc lekárov a 14 tisíc zariadení.

Známylekár.sk – databáza 27 tisíc lekárov s hodnoteniami od pacientov. Cez portál pacienti odporúčajú lekárov a tí si môžu upraviť svoj profil a získať nových pacientov.

Poraďlekára.sk – na portále nájdete databázu 22 tisíc lekárov, ktorí ale často nie sú ohodnotení. Možno napriek tomu nájdete informácie, ktoré hľadáte.

Hľadané frázy môžete podobne formulovať pre svoju oblasť pôsobenia. Dostanete sa tak k názorom a recenziám, pri ktorých vás možno zahreje pri srdci, alebo vykríknete hrôzou.

2. Zadanie názvu firmy, alebo osoby do vyhľadávania

Možno ste to už párkrát spravili. Zadali ste svoje meno do vyhľadávača a neverili ste vlastným očiam. Ak ste tak doposiaľ nespravili, radím vám, urobte to. Už len pre zaujímavosť.

Ako na to?
Najjednoduchší spôsob je zadanie názvu firmy alebo mena do vyhľadávača. Ak hľadáte na Google, dostanete tak rôzne odkazy, či už na stránky, na ktorých sa o vás hovorí, na fotografie alebo napríklad videá. Niekedy nemusíte nájsť nič relevantné, čo je ale v dnešnej dobe skôr náhoda.

jozkomrkvicka

Ďalším krokom by malo byť zadanie špecifických fráz. Existuje množstvo výrazov na vyhľadávanie. Záleží prakticky len na tom, čo chcete monitorovať a či dokážete správne naformulovať vyhľadávanú frázu. Kľúčové slová zadávajte vždy v jazyku ľudí, ktorých slová hľadáte a na tieto frázy sa zamerajte.

Pri vyhľadávaní na slovenskom Googli môžete skombinovať napríklad nasledujúce frázy:

  • milujem + názov firmy/meno
  • nenávidím + názov firmy/meno
  • páči sa mi + názov firmy/meno
  • spokojnosť + názov firmy/meno
  • nespokojnosť + názov firmy/meno
  • uznávam + názov firmy/meno
  • nikdy viac + názov firmy/meno
  • hrozné + názov firmy/meno
  • dlh + názov firmy/meno

Poznámka na záver:

Dávajte si pozor aj na portály, ktoré zbierajú informácie z verejne dostupných zdrojov, ako napríklad z obchodného registra alebo zo zoznamu dlžníkov poisťovní či daní. Niekedy môžu mať neaktuálne informácie. Medzi takýto portál patrí napríklad Dlžník.sk. Ak sa na ňom nájdete a žiadnu reálnu podlžnosť nemáte, môžete portál požiadať o vymazanie záznamu.

Tak čo, už ste zadali svoje meno do vyhľadávača?

Zuzana Beláková
Zuzana Beláková
Zuzka vo VISIBILITY pracuje na pozícii Executive Director Assistant and Marketing Manager

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment
Mobile Analytics