Regresívne SEO alebo negatívne výsledky vo vyhľadávaní

Home / Online reputačný manažment / Regresívne SEO alebo negatívne výsledky vo vyhľadávaní

SEO, alebo ak chcete optimalizácia pre vyhľadávače, má vo všeobecnosti jeden hlavný účel- zlepšovať pozície stránok na vybrané kľúčové slová a tým zvyšovať celkovú organickú návštevnosť webu, čo v konečnom dôsledku vedie k zvyšovaniu predajnosti, povedomia o značke a podobne. SEO má však aj iné využitie, o ktorom väčšina ľudí nikdy nepočula, je prostriedkom ako zlepšiť reputácia značky, produktu alebo firmy priamo vo výsledkoch vyhľadávania.

Predstavte si, že pri vyhľadávaní napríklad na Google.sk sa pri zadaní názvu Vašej značky, spoločnosti alebo produktu zobrazí ešte pred Vašou stránou iný, nežiadúci web. Nežiadúci v takom zmysle, že sa buď na ňom nachádza negatívny obsah mierený na Vás, alebo  je tento obsah potencionálne mätúci pre ľudí, ktorí hľadajú práve Vás.

Aby sme sa netočili iba v teoretickej rovine, konkrétnym príkladom je Union Poisťovňa, ktorá pred časom vstúpila aj na český poisťovací trh. Nebolo by na tom nič zvláštne, keby doménu union.cz nevlastnila Union banka, ktorá je v likvidácii. A práve v prípade, že niekto vyhľadáva kľúčové slovo “union”, toto môže mať veľmi negatívny dopad na slovenský Union, ktorý sa na českom trhu snaží etablovať.

Ďalšími príkladmi môžu byť sťažnosti.sme.sk, ktorých stránka ma celkom vysokú váhu v Google a preto sa firemné profily na tomto portáli často vyskytujú dosť vysoko a obsadzujú priečky hneď za domovskými stránkami daných firiem, čo určite nevplýva priaznivo na ľudí, ktorí si bližšie informácie o takejto firme hľadajú.

Úplne iný prípad je vtedy, ak si niekto Váš web podá v podobe takzvanej Google bomby a zobrazuje sa na prvých miestach napríklad na slovo “nenažraná sviňa“.

Všetko sú to príklady toho, ako môžu mať výsledky vo vyhľadávaní negatívny vplyv na reputáciu značky a práve k náprave takejto situácie slúži takzvané regresívne SEO, teda zbavovanie sa negatívnych výsledkov v SERPe. A ako na to, o tom si povieme nabudúce..

Juraj Sasko
Juraj Sasko
Juraj riadi agentúru VISIBILITY a jej projekty. Je podpredseda Asociácie digitálnych marketingových agentúr ADMA, večný optimista, pedant a peace maker.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment