Reputačný manažment a sociálne siete

Home / Online reputačný manažment / Reputačný manažment a sociálne siete

Ako sme už na webe reputation.sk písali, internet prináša nekonečné možnosti ale aj hrozby, hlavne pre značku a jej ochranu. No a gro toho celého v dnešnej dobe leží na pleciach sociálnych sietí, ktorých popularita neustále rastie a už dnes sa väčšina internetovej populácie aktívne zúčastňuje aj na diskusiách a živote niektorej z populárnych sociálnych sietí.

K dnešnému dňu, 29. Októbru sa napríklad na Facebooku nachádza presne 1,549,340 ľudí, teda aby sme boli presnejší, toľko je vytvorených účtov. Nie všetky sú aktívne, odhaduje sa, že približne 20% z nich sú len umelo založené pre testovacie a spamovacie účely. Ak však odrátame 20%, stále dostávame číslo vysoko presahujúce milión užívateľov a čo je potrebné povedať,toto číslo neustále rastie.

Twitter je v naších končinách menej používaný a nedosahuje takej penetrácie ako je tomu napríklad v USA či UK, zato sa veľmi rýchlo etabluje aj u nás a z pôvodnej konunity pár stoviek ľudí je to dnes zopár tisícok a tweetovať začínajú už aj “obyčajní ľudia”, teda nie len marketéri a firmy.

Sú to všetko obrovské masy ľudí a ako to už v takom prípade býva, tieto masy komunikujú, zdieľajú informácie a predávajú si skúsenosti. Podľa štatistík až 90% ľudí dôveruje odporúčaniam známych a až okolo 80% ľudí si kúpi nejaký produkt s väčšou pravdepodobnosťou, ak im ho predtým odporučila známa osoba. Keď tieto čísla spojíme so sociálnymi sieťami, dostaneme veľmi dôležitú oblasť záujmu práve pre budovanie a reputáciu značky.

Ak sa totiž napríklad na Twitteri objaví status obsahujúci nejakú značku, s viac ako 22% pravdepodobnosťou daná osoba vyjadruje svoj osobný názor a nie vždy to musí byť pozitívny názor. Preto je veľmi dôležité nie len budovať značku, ale sa aj zúčastňovať na diskusiách v sociálnych sieťach, lebo to je presne to, čo vaši zákazníci robia. Budujte-monitorujte-zapájajte sa!

Juraj Sasko
Juraj Sasko
Juraj riadi agentúru VISIBILITY a jej projekty. Je podpredseda Asociácie digitálnych marketingových agentúr ADMA, večný optimista, pedant a peace maker.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment