Sila blogov v číslach

Home / Online reputačný manažment / Sila blogov v číslach

O sile internetového davu sme si písali už pred dvomi týždňami, kde bola porazená SOZA a jej konanie jednotlivcami na sociálnych sieťach a blogoch. Naplno sa tak ukázala hrozba v podobe internetu pre firmy a ich podnikanie, tentokrát tu máme ďalší pekný príklad.

Ján Galan je bloger na blogu SME.sk.  Bloguje pravideľne od Októbra minulého roka, jeho články majú pravideľných čitateľov, ktorí sú často diskusiechtiví. Je pán Galan váš zákazník? Ak áno, tak sa oňho pekne starajte, pretože ak ho ako klienta sklamete, môže to byť pre Vás veľká hrozba, koniec koncov presvedčili sa o tom napríklad Tatra banka a spoločnosť Orange.

Pán Galan nebol spokojný zo službami ani jednej z týchto spoločností (a neboli to jednorázové zálažitosti) a preto sa rozhodol svoj hnev či skôr frustráciu vyjadriť pomocou svojho súkromného blogu.

Jeho článok o odchode od Orange mal celkovú čítanosť viac ako 12tisíc, viac ako 500 ľudí zdielalo tento článok na Facebooku pomocou tlačítka Like a pod článkom nájdete spolu viac ako 80 reakcií. Celkom slušný zásah, čo poviete? Tatra banka z tohto pohľadu dopadla ešte horšie.

Odchod pána Galana ako klienta Tatra banky zaujal ľudí natoľko, že tento článok dosiahol neuveriteľnú čítanosť takmer 90tisíc za menej ako 2 týždne od publikácie, na Facebooku ho “lajkovalo” 10500 ľudí a reakcie prekročili hranicu 250.

Ešte stále si myslíte, že pre Vás nespokojní zákazníci nepredstavujú hrozbu? Alebo že netreba venovať pozornosť monitoringu internetu? Možno Vás tieto čísla aspoň trochu presvedčili.

Juraj Sasko
Juraj Sasko
Juraj riadi agentúru VISIBILITY a jej projekty. Je podpredseda Asociácie digitálnych marketingových agentúr ADMA, večný optimista, pedant a peace maker.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment