Spravodajské portály ako riziko pre reputačný manažment

Home / Online reputačný manažment / Spravodajské portály ako riziko pre reputačný manažment

Hlavné spravodajské weby majú väčšinou veľmi vysoký trust pre vyhľadávače ako je Google a preto čokoľvek sa na nich objaví v podobé článkov, môže predstavovať reputačné riziko z dlhodobého hľadiska.

Články na takýchto portáloch majú vysoký potenciál umiestňovať sa celkom vysoko vo výsledkoch vyhľadávania najmä na Google.sk (na Slovensku nás vlastne iný vyhľadávač ani nezaujíma) na frázy, o ktorých článok je, teda z hľadiska online reputačného manažmentu môžme za najviac háklivé slová považovať hlavne mená osôb a názvy firiem, služieb či produktov.

Aby sme si na reálnych ukážkach demonštrovali “silu” spravodajských portálov u nás, tak napríklad 18.8.2011 vyšla v médiách správa o tom, že slovenský futbalový brankár Kamil Čontofalský už môže hrať za klub Slavia Praha. Jeho priezvisko teda figurovalo v titulkách väčšiny článkov, ktoré sa na internete v tento deň objavili. A aký to malo efekt? Výsledky na Google.sk sa ihneď zmenili a vyzerali nasledovne:

Zelenou farbou sú označené výsledky, ktoré patria priamo téme o ktore píšeme, červené sú síce staršie články, ale tiež zo spravodajských serverov. Ako je teda vidieť, riziko je v niektorých prípadoch naozaj vysoké, stačí jeden negatívny článok v niektorom zo spravodajských serverov a môže sa dostať pomerne vysoko vo výsledkoch a tam potom udrží svoju pozíciu celkom dlho, teda ak sa s tým niečo neurobí alebo ho nevytlačí aktuálnejší príspevok či iný portál.

Juraj Sasko
Juraj Sasko
Juraj riadi agentúru VISIBILITY a jej projekty. Je podpredseda Asociácie digitálnych marketingových agentúr ADMA, večný optimista, pedant a peace maker.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment