Strana SMER a komentáre na sociálnych sieťach

Home / Online reputačný manažment / Strana SMER a komentáre na sociálnych sieťach

Firemná komunikácia na internete by mala mať niekoľko základných pravidiel, ak sa nechcete vyhnúť problémom s reputáciou a negatívnymi názormi ľudí. Na internete sme našli krásny príklad toho, ako sa dajú porušiť všetky.

Politická strana SMER SD dávala vo voľbách minulý rok veľký dôraz na online komunikáciu so svojimi voličmi. Používali na to Facebook, YouTube, Twitter a samozrejme display reklamu. Po skončení volieb tieto aktivity išli do uzádia, to ale nič nemení na fakte že sú ideálnym príkladom toho, ako niektoré veci naozaj nerobiť.

Necenzúrujte

SMER má na svojom YouTube kanály niekoľko, hlavne predvolebných videí, keď som sa pokúšal pod niektoré z nich napísať komentár (neutrálny alebo s kritickým pohľadom), nikdy nebol administrátorom účtu odsúhlasený. Nikdy som neútočil alebo neosočoval stranu SMER, mal som len záujem o diskusiu. Cenzúra však bola silnejšia.

Zachovajte rôznorodosť názorov

Keď si prejdete niekoľko náhodných videí z dielne strany SMER, nenájdete ani pod jedným negatívnu reakciu, ak sa reakciu k videu nachádza, vždy je pozitívne ladená. Vyznieva to až trochu komicky, pretože s popularitou rastie aj počet nepriaznivcov, čo je veľmi prirodzené, no takto umelo vytvorené pozitívne názory nepridávajú na dôveryhodnosti nikomu.

Podobná situácia bola ešte minulý rok aj na Facebook stránke strany, dnes tam nájdete aj veľké množstvo negatívnych komentárov, pravdepodobne preto, že sme v “tichom” období a asi ani admin stránky nemá čas či dôvod nejakým spôsobom “moderovať” diskusiu.

Čo sme tým ale chceli napísať? V žiadnom prípade nemal byť tento článok politicky motivovaný. Strana SMER len poslúžila ako príklad toho, ako by ste na internete a sociálnych sieťach nemali moderovať či dokonca cenzúrovať diskusie. Obdobne na to doplatili v minulosti Nestlé či rádio Evropa 2.

Juraj Sasko
Juraj Sasko
Juraj riadi agentúru VISIBILITY a jej projekty. Je podpredseda Asociácie digitálnych marketingových agentúr ADMA, večný optimista, pedant a peace maker.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment