Ukradnuté profily na sociálnych sieťach

Home / Online reputačný manažment / Ukradnuté profily na sociálnych sieťach

V dnešnej dobe nie je pre niektoré osoby problém nabúrať sa do intranetu Národnej banky Slovenska, či iných dôležitých systémov významných inštitúcií alebo firiem (viď nedávny prípad SONY) a preto sa občas aj v našich končinách objavia prípady ukradnutých profilov firiem na sociálnych sieťach.

Samozrejme mnohé firmy to hackerom (ak takýchto ľudí môžeme takto vôbec nazvať) veľmi uľahčujú, keď si nezabezpečia prístup dostatočne silným alebo dostatočne utajeným heslom. Problém nastane, ak sa takáto osoba rozhodne nadobudnutý prístup zneužiť v neprospech danej firmy.

Potom to môže dopadnúť ako v prípade slovenskej Telefónica O2, ktorá takýmto spôsobom nedávno načas prišla o svoj Twitter účet. Všetko naznačuje tomu, že podobne sa cielom útoku stala aj malá reštaurácia Trattoria Laura, ktorej niekto na pár dní prevzal Facebook fan page a veľmi zákerne komunikoval v jej mene.

Oba prípady majú niečo spoločné. Zákernosť hackera, ktorý sa pobavil na účet danej firmy ako aj rýchlosť, akou sa takéto prípady šíria internetom (pretože negatívne veci sa vždy šíria rýchlejšie ako tie pozitívne). Z hľadiska online reputačného manažmentu ale obe firmy trošku nezvládli krízovú komunikáciu hneď po vyriešení oboch prípadov.

Pizzeria síce priznala fakt, že ich konto bolo hacknuté, ale okrem krátkeho oznamu sa to nikto iný nedozvedel. Internet je však plný správ, článkov a diskusií práve na ich účet, tam sa však vysvetlenie už nedostalo.

Prípad správy na O2 je ale viac ako podozrový, nakoľko zatiaľ sme sa nedočkali oficiálneho vyjadrenia spoločnosti a predmetná správa sa na Twitteri už nenachádza (7.6.2011). Je toto správanie hodné renomovanej firmy s dobrým menom? Z hľadiska online PR určite nie.

Juraj Sasko
Juraj Sasko
Juraj riadi agentúru VISIBILITY a jej projekty. Je podpredseda Asociácie digitálnych marketingových agentúr ADMA, večný optimista, pedant a peace maker.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment