
Reputačný manažment sme doteraz brali v kontexte skôr s firmami a ich značkami. A samozrejme to je chyba, lebo tak ako je extrémne dôležité budovať dobré meno a kvalitné služby pre firmu, je to neoddeliteľná súčasť budovania osobného profilu aj pre osoby- či už v politike, športe, spoločenskom živote, jednoducho treba si dávať pozor aj na svoju povesť a obľúbenosť mena.
No a čím viac ste slávny, tým viac sa o Vás hovorí, tým viac sa o Vás píše a tým viac sa objavuje aj negatívnych názorov či dokonca nepriateľov. Je to prirodzená súčasť budovania značky a mena, s ktorou sa treba naučiť žiť, treba ju akceptovať a vedieť sa popasovať s prípadnými krízovými situáciami.
A samozrejme čím viac Vás ľudia poznajú, tým viac chcú o Vás vedieť, čo priamo súvisí aj s vyhľadávanosťou na Google, preto sme sa rozhodli v krátkej tabuľke zrhnúť mesačnú vyhľadávanosť známych aj menej známych mien politického a spoločenského života len aby sme demonštrovali fakt, že s popularitou stúpa aj objem vyhľadávaní a teda aj šanca na to, že viac ľudí objaví prípadné neželané (negatívne) výsledky vo výsledkoch- ovšem ak nejaké existujú.
Hľadali sme cez Google Keyword tool s funkciou “Broad Match” pre lepšie zacielenie daného mena a jeho rôznych variant.
Meno | Mesačná vyhľadávanosť na Google.sk |
Iveta Radičová | 5400 |
Róbert Fico | 3600 |
Róbert Kaliňák | 590 |
Adela Banášová | 9900 |
Patrik Herman | 320 |
Daniela Hantuchová | 1900 |
Jozef Golonka | 260 |
Boris Kollár | 3600 |
Miro Šmajda | 6600 |
Lukáš Latinák | 2400 |
Miroslav Šatan | 390 |