Rozkvet používania smartfónov zapríčinil zvýšený výskyt recenzii a komentov týkajúcich sa vašich služieb. V súčasnoti môžu hostia rýchlo ohodnotiť a následne oboznámiť svojich známym o spokojnosti s vašim hotelom či reštauráciou. Online reputácia sa stáva dôležitým merítkom, na základe ktorého sa ľudia rozhodujú.
Základné otázky
- Znepríjemňujú vaše podnikanie negatívne výsledky či recenzie vo vyhľadávačoch resp. na stránkach s recenziami pre reštauračný a hotelový biznis?
- Viete o tom, že referencie na internete priamo ovplyvňujú to, či k vám zavítajú noví hostia alebo nie?
- Nedarí sa vám monitorovať všetko to čo o vás ľudia hovoria v online svete?
- Neviete či máte alebo nemáte reagovať na negatívne komentáre?
Reputačný manažment pre hotely a reštaurácie
Online reputačný manažment pre hotely a reštaurácie má oveľa väčší význam než kedykoľvek predtým. V minulosti poskytovatelia stravovacích služieb propagovali informácie o svojom podnikaní, ale spotrebiteľ nedisponoval rovnako výkonnými prostriedkami na to, aby mohol na ne spätne reagovať.
Internet však tento prístup od základov zmenil. V súčasnosti je bežné, že ľudia zanechávajú reflexie z kulinárskych či pobytových zážitkov na portáloch, fórach, ale aj sociálnych sieťach typu Facebook, Forsquare či Instagram. Preto je nutné si uvedomiť, že jeden negatívny koment o vašich službách na ktorý nereagujete môže znepríjemniť vaše podnikanie natoľko, že stratíte nielen potenciálnych, ale aj aktuálnych zákazníkov.
Vďaka priebežnému monitoringu referencií a odstráneniu negatívnych výsledkov z prvých strán vo vyhľadávačoch vieme zabezpečiť, že vaša online reputácia neutrpí a vy neprídete o hostí.