7 krokov ako zvládnuť negatívne PR

Home / Online reputačný manažment / 7 krokov ako zvládnuť negatívne PR

Hocikedy môže prísť od zákazníka či zamestnanca vo forme e-mailu, nepríjemného telefonátu, alebo komentára na sociálnych sietiach negatívna reakcia. Je ťažké predvídať kedy budete vy alebo vaša spoločnosť kritizovaná na verejnosti, a potom je ťažké túto situáciu zvládnuť. Nikdy teda nieje na škodu pripomenúť si najhlavnejšie zásady riadenia negatívneho PR bez ďalšieho rozdúchavania plameňov vášne.

  • Vážte si odpoveď, neskrývajte sa. Vo väčšine prípadov neschopnosť reagovať len potvrdí uvedenú kritiku.
  • Neútočte.
  • Používajte fakty, čísla a názory tretích strán. Presvedčivá odpoveď je tá, ktorá obsahuje objektívne fakty a štatistiky.
  • Nechajte svojich advokátov brániť vás. Podstatou dobrého mena je čo sa o vás hovorí na verejnosti.
  • Ak je to vhodné, ospravedlňte sa. Ak ste urobili chybu, rýchlo a úprimne sa treba ospravedlniť, prevziať zodpovednosť a čo je najdôležitejšie, podniknúť kroky na nápravu situácie.
  • Ak je to možné, generujte pozitívny obsah. Akonáhle búrka pominie, vytlačte nelichotivé komentáre tými čerstvými pozitívnymi.
  • A nakoniec sa opýtajte sami seba, či to nieje príležitosť. Niekedy je totiž verejná kritika dar v prestrojení. Môže to byť príležitosť pre zlepšenie ponuky či vyriešenie problému.

Ďakujte preto svojim kritikom a využite to vo svoj prospech.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment
Mobile Analytics