V článku Šesť dôvodov, prečo začať s online monitoringom sme si vysvetlili dôležitosť monitorovania internetu z pohľadu ochrany dobrého mena či sledovania trendov. V tomto článku si povieme o hodnotiacich portáloch, ktorých sledovanie by ste mali zaradiť medzi bežné aktivity. Vďaka tomu možno objavíte zaujímavé informácie nielen o sebe, ale aj o konkurencii. Čo sú […]
V roku 2010, keď vznikol projekt Reputation.sk, sme pripravili zaujímavý report online reputácie slovenských firiem. Po jeho úspechu sme sa rozhodli urobiť aktualizáciu celého výskumu a uverejniť porovnanie rokov 2010-2013.
Stáva sa čoraz častejšie, že si ľudia hľadajú informácie o firmách alebo produktoch na internete. Je to prirodzené, Google totiž ponúka nie len oficiálne stránky firiem, ale aj blogy, fóra či články, kde nájdete názory a skúsenosti iných ľudí, čo je pre formovanie názoru jednotlivca oveľa viac ako napríklad nejaký certifikát uvedený na stránke spoločnosti.
Hocikedy môže prísť od zákazníka či zamestnanca vo forme e-mailu, nepríjemného telefonátu, alebo komentára na sociálnych sietiach negatívna reakcia. Je ťažké predvídať kedy budete vy alebo vaša spoločnosť kritizovaná na verejnosti, a potom je ťažké túto situáciu zvládnuť. Nikdy teda nieje na škodu pripomenúť si najhlavnejšie zásady riadenia negatívneho PR bez ďalšieho rozdúchavania plameňov vášne. […]
O monitoringu internetu, jeho výhodách a nevyhnutnosti v dnešnej dobe, sme na blogu Reputation.sk už písali niekoľkokrát. Bez toho, aby ste vedeli, čo sa o Vašej značke, konkurencii či trhu na internete hovorí a aký je vlastne názor ľudí, nemôžete správne reagovať a komunikovať.
Internet je vo väčšine krajín sveta slobodné médium, kde sa klasické prehrešky z offline sveta častokrát odpúšťajú alebo nie sú postihnuteľné ako v reálnom živote. Existuje však niekoľko iniciatív, ktoré sa snažia slobodu na internete čiastočne obmedziť, proti čomu bojuje Deklarácia za slobodný internet.
Na internetovom portáli Visual Loop bola nedávno uverejnená pekná inforgrafika, kde sú porovnané tri prípady krízového PR na sociálnych sieťach a dopady týchto prípadov na jednotlivé značky.
Slovenský ochranný zväz autorský (SOZA) sa nepoučil zo svojich predchádzajúcich reputačných prešľapov a robí jednu chybu za druhou. Aktuálna kauza fakturovania miestnym zastupiteľstvám za ľudové piesne a vystúpenia detí a následná komunikácia celého prípadu z ich strany azda ani nepotrebuje komentár.
Vo svete ochrany a budovania dobrého mena a značky sa neustále niečo deje. Objavujú sa nové kauzy, prípady krízovej komunikácie či úspešné novovybudované značky a preto aj na blogu Reputation.sk by sme chceli priniesť krátky prehľad najnovších udalostí.
Dnes si už nikto nemôže dovoliť vykonávať svoju profesiu nekvalitne alebo nedôsledne, lebo všetko je hneď na webe, a ako už vieme, napraviť si reputáciu je potom ťažké. Doučovanie matematiky či anglického jazyka je pomerne bežná záležitosť. Ak potrebujeme my alebo naše deti trochu pomôcť či nakopnúť, obraciame sa na niekoho overeného. Nepustíme si predsa […]